MIN ÅSIKT

Jag blir så himla arg ibland.. För jag vet så jäkla väl hur många som får för sig att kroppen all media och skyltdockor visar ska klassas som "normal". Men alltså vänta lite nu, normal för mig är fan inte att revbenen syns och höft benen sticker ur. Normal för mig att man faktiskt har lite som täcker benen. Är jag helt korkad när jag tycker såhär? Eller finns de någon mer där ute som håller med, men som inte fått fram sin åsikt?
Kommentarer som "åh du har den perfekta kroppen", "shit vilken fin kropp", "Skulle kunna dö för din kropp" osv osv. Vem fan vill vara perfekt? Jäkligt tråkigt skulle det vara, för då skulle då jag inte ha något bild i skallen om vart målet är. Svartsjuka ligger inte i de jag skriver. Jag skulle inte tacka nej till en fin slank och vältränad kropp de är inte de jag skriver. De jag säger är att ordet "normal" och all media har förstört bilden av en fin kvinnokropp.
Plastik operation efter operation gör många tjejer. Fyller läppar, förstorar bröst. Just därför för att dom påverkas av media bilder! Jäkligt sorligt i mina ögon, men tyvärr är det sant.. Inget jag kan göra åt med detta inlägg, inget någon kan göra åt genom att gå ut i tidningen. För det bara är så. Jag vill bara framhäva min åsikt och vad jag tycker om detta.
Däremot kan jag tycka det är fruktansvärt irreterande med folk som klagar på att dom är tjocka, feta och sedan äter pizza, klämmer en chipspåse osv. För jag tycker att om man inte "försöker göra nått åt det" så ska man inte klaga heller. Det är inte dirket så att det är någon som kommer sitta och tjata dag in och dag ut att ni måste göra nått åt det, om du inte själv tror att du kan det eller själv har bestämt dig för det. Det är inte fel att unna sig med sånt där "fet mat" men då blir det inget resultat heller. Man kan inte båda ha och äta kakan. Det är ingen annan än du själv som kan bestämma över dig själv. Kom ihåg det!  (Hehe, kommer förmodligen få as mycket haters för det där. Men glöm inte att de här är mina åsikter.)
Jag har ingen drömkropp, jag har långt ifrån perfekt kropp. Men jag är nästan helt hundra att det finns någon där ute som skulle kunna göra vad som helst för den kroppen jag har. En människa som väger 150kg tex. Det jag försöker få fram är att allas kroppar är vacker och smal och drömkropp och allt de nu är i någons ögon! Jag har helt och hållet ändrat tankarna om hur jag och alla andra egentligen är. Jag har börjat acceptera hur jag ser ut mer och mer, även fast om jag är långt ifrån nöjd med mig själv. Så kan man acceptera sig själv! Tänk på det och ändra inställningen tjejer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

helt rätt ju :)stämmer jävligt bra

2012-05-16 @ 07:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0