Karma?

Jag har tänkt på en sak, väldigt mycket har jag tänkt på de dom senaste dagarna.. Det finns ett ordspråk som lyder "det finns en mening med allt" Alltså, allt som händer? Vad finns de då för mening med att slita ur all lycka en person har i sig? Vad är meningen med det? Eller är det karma? Finns karma? I detta läge tror jag mer på karma än på ordspråk, jag måste blivit galen. Fullständigt galen måste jag blivit.
-
En klok vän skrev ett sms till mig en gång, med ett par få ord, men så stor betydelse för mig. Utan att jag ens behövde förklara hur jag kände. "Men älskade vän! var inte ledsen tänk på allt som är bra istället!" dom få orden, lever jag för idag & kommer göra hela livet.
-
Jag vet att tiden läker alla sår, jag vet att jag klarar även detta. Även fast om de är tungt nu, så blir det bättre. Efter regn kommer alltid solsken, men de kan ta sin lilla tid. Det är okej att vara ledsen, det är helt okej. Men att se någon man älskar vara ledsen, gör ont. Fruktansvärt ont.
-
"Tack för att du gav mig världens underbaraste & starkaste dotter!"
-
Jag är världens starkaste, jag är världens starkaste. För alla ord du säger, har alltid stämt. Så det vet jag att dom gör denna gång också. Vad som än händer, så vet jag att det kommer bli bra, tillslut. Jag vet att allt som händer har en mening. Eller så är det karma.
-
Jag har så många frågor, så många ord som bara vräks ur fingrarna på mig. Så många frågor, utan svar. Så många ord, utan respons. Precis så är det, att leva i tysnaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0