Visste du att?

Jag har en sån otroligt stor rädsla, en rädsla jag nog aldrig kommer kunna arbeta bort, cancer. Man vet aldrig när eller om den kommer. Rätt som de är så har man fått sig en ovän, en ovän som antingen tar med en in i det sista eller en ovän man är så otroligt stark och orkar lämna och fortsätta vidare.

Jag brukar ligga och tänka på detta ibland, om jag själv kommer drabbas av cancer, vilken cancer och när. Det som skrämmer mig mest är tiden. När och var. Hur en dum sjukdom kan döda ett helt liv. Hur en sjukdom kan få en person att verkligen plågas in i döden och även dens anhöriga.
Usch, jag ryser bara jag skriver detta. Efter att ha fått dessa tankar har jag faktist fått en annan "syn" på livet. Dessa tankar har fått mig att inse hur sjukt orättvist livet faktist är och hur fort de kan gå. Jag har inte solat solarium på över ett år, vilket jag gjorde regelbundet under en tid. Det är bland de dummaste jag gjort i hela mitt liv. Aldrig mer solarium! Jag lever hellre blek än att dör i hudcancer. (Nej jag påstår inte att man måste få hudcancer utav att sola solarium, men chansen är väldigt väldigt stor) Jag röker inte, för jag anser inte att det finns någonting vettigt i huvudtaget med det - Vilket det just precis inte gör.
Jag är in ganska ofta på Ungcancer.se, det är en sida där det står om unga drabbade människor och folk som vill hjälpa dessa att bli friska. Tankarna går på högvarv i huvudet när jag är in på denna sida. Men på något sätt känns de även... Skönt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0