Torsdag

Måste bara säga att torsdagen är den bästa dagen på hela veckan nu! För varje torsdag har jag räddningstjänst. Fyfan va roligt jag haft idag. Bland de roligaste jag gjort i hela mitt liv, känns verkligen så rätt. Det kan inte bli mycket bättre alltså, det är nästan perfekt!!

Vet ni vad de bästa med att få hålla på med räddningstjänst osv? Man lär sig något nytt hela tiden, det är så fruktansvärt kul & man löser saker tillsammans.

Idag har vi haft övningar. Bland annat vattenlivräddning, då man fick ha torrdräkter på sig och rädda varandra med olika hjälpmedel osv. Då vi badade i en sjö & jag ska säga er att de var inte varmt!

Sen efter det så var de brandsläckning som gällde. Vi fick se/höra vad som hände om det är gasol, spray eller liknande burkar eller ämnen i en brand tex ett hus. Vi fick släcka en brand med pulversläckare. Vi fick gå in i en "lägenhetsbrand" och rädda 2st personer (dockor) som brann och släcka en kastrull som brann.

Kanske inte låter så roligt när jag förklarar de, men de var nå sjukt roligt!!


Torrdräkter. Såhär snygga var vi när vi hade vattenlivräddningen!

Redo för brandövningar!
Vad tycker ni, är de intressant att få veta vad jag sysslar med i skolan? Hur jag ser ut när jag gör de osv? Eller är de bara skit tråkigt? Kom med era åsikter. Det är dom jag vill veta! Puss på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0