Jag vet inte..

Ni vet Melissa Horn's låt "Som jag hade dig förut?" Jag har setat hela dagen och spelat den om & om igen. Det finns en mening i texten som stämmer så sjukt bra på mig. "Jag vill inte tänka framåt, men är livrädd att fastna här."

Jag hatar att tänka på framtiden. Jag har alltid vart en sån person som kommer på de dagen innan eller samma dag och gör de. Jag har aldrig vart en sån person som vill planera saker. Hela högstadiet har jag tänkt "Äh, jag kan ta tag i skolan snart. Jag har gått om tid på mig." Och nu i vintras när jag stod där med x antal G som förut vart x antal VG osv, hade jag panik. Det var då jag började fatta att jag måste börja ta tag i allt. & då fanns inte orken eller viljan där, för då visste jag att de redan va försent att höja mig.

Jag hade panik att jag inte skulle kunna bli de jag alltid velat. Men jag kom iallafall in på de gymnasiet jag vela in på. Resten kommer eftersom. Jag är verkligen livrädd att fastna här, att aldrig våga eller att de aldrig blir av att jag flytta härifrån, upptäcker lite andra ställen.


Och så har vi , Veronica Maggio - 17år också. Stämmer också så bra på mig..


Kommentarer
Postat av: therese - S T R E E T

Det är precis som att jag har skrivit dedär..

2011-07-31 @ 13:00:21
URL: http://broody.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0