svar på en fråga:

Josefin: Vilket gymnasium söker man till om man vill bli ambulansförare, om du vet vill säga? Lite nyfiken för det yrket intresserar mig en hel del. Tacksam för svar! / Josefin

Svar: Hej Josefin! Jo de är ett yrke som intresserat mig sen jag åkte ambulans en hel del när jag va liten och led av en sjukdom.. Om man ska bli ambulansförare kan man gå ganska många olika gymnasium, eftersom man ändå måste läsa vidare efter gymnasiet. Men dessa är de jag har hört är:

1. Sam räddning.
2. Sam (vanligt.)
3. Omvårdnad
4. Barn & fritid.

Efter gymnasiet så läser du vidare på högskolan till sjuksköterska och måste du arbeta som det i 2-3år och efter det kan du utbilda dig till ambulansförare! Hoppas du fick svar på din fråga! :)


Kommentarer
Postat av: hampus

Kanske en känslig fråga men hur många har du haft sex me? :)

2011-10-24 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0