okej...

Jag känner att jag bara måste svara på den här jag vet inte vad jag ska säga att den är, skrattretande kommentaren, kanske?




Alla tjejer skriver på sina bloggar om hur mycket dom tränar, äter nyttigt osv. Men snälla rara.. Dom flesta som skriver detta är redan sjukt smala och behöver egentligen inte äta nyttigt för att behålla en fin kropp. Utan gör de mest för att de är en sak som hamnat i huvudet. "Nej jag kan inte äta en påse chips för då blir jag fet." Svar nej man blir inte fet va man än äter om man tränar och har normal ämnesomsättning.

Är jag mindre tjej för att jag inte orkar ha 5st ringar på mig varje dag?  Är jag mindre tjej för att jag har håret uppsatt 5 av 7 dagar i veckan? Är jag mindre tjej för att jag inte klär mig i fina kläder osv varje dag? Är jag mindre tjej för att jag aldrig (nästan iallafall) använder klackskor? Nej, så vitt jag vet så har jag ingen snopp och jag äger bröst som växer. Är jag nu helt plötsligt mer kille än vad jag är tjej för att jag klär mig i sånt jag känner mig bekväm i och är mig själv? Nu får ni fan ta och ge er. Jag avgudar alla tjejer som orkar vara såhär, men jag däremot jag gör det inte.

Nej jag kanske inte visar att jag "klär upp mig i bloggen" men och andra sidan, hur mycket tycker ni att jag visar/skriver här nuförtiden? Inte speciellt mycket, precis. Jag orkar inte blogga och jag orkar fan inte klä mig i fina kläder varje gång jag ska gå utanför dörren. Jag har aldrig vart sån och kommer aldrig vara. Lev med det!
Jag måste även säga, detta är jag, Sanna Barrsäter. Jag ser ut såhär, jag tänker inte ändra mig, för att någon som inte känner mig (kan inte göra iallafall.) skriver en kommentar i min blogg att jag ser ut som en kille? Aldrig i livet. Det är mitt utseénde, inte ditt. Så sluta dig bekymra dig om mig och mina kläder... Så ska du få se att du har nog ett bekymmer mindre på hjärtat. :)

Jag funderar på vem du egentligen är, anonym. Och vart i friden du kommer ifrån? För skulle vara ganska intressant att se hur killarna såg ut där... Men blonderat hår som slutar ovanför brösten, stuprörs jeans, BH och smink? Och jag vill inte ens tänka mig tjejerna. Om du tycker jag ser ut som en kille?

Nej jag tycker inte själv att jag är mindre tjej för att jag hellre föredrar hamburgare och pommes framför en sallad. (Inte alltid, svar nej. Men ganska ofta) Jag kan tycka att de kan vara gott med en kyckligsallad när man är ute och shoppar osv. Men jag äter i sallad dagligen för att jag "inte kan äta onyttigheter". Nej jag säger då det. Jag är inte nöjd med min kropp, men jag har lärt mig att acceptera mig själv, sakta men säkert. Och nej, jag påstår inte att bara för att jag accepterar mig själv har jag komplex för min kropp och är nöjd med den. Det jag menar är att jag är skapad till att se ut såhär, tyvärr kanske jag ska tillägga. Men om de nu hade vart meningen att jag skulle vart toksmal osv. Då hade jag redan vart det. Och om jag hade vart intresserad utav att gå ner i vikt, eller kanske ska säga, utav att äta nyttigt osv. Då hade jag gjort det också. Men detta är inget som lockar för att vara mitt intresse. Därför gör jag inte det heller.

Sist men inte minst... Man lever bara en gång! Jag tänker inte sträva efter för att se perfekt ut detta liv. Utan jag tänker leva det istället! Sånt här irreterar mig, otroligt mycket. Folk som har för mycket fritid.... Och som har svårt att se vart gränsen går. Det verkar vara förbannat svårt för vissa att inte kunna bry sig :)


Kommentarer
Postat av: frida

Ojoj det där var verkligen bra sagt! Du verkar vara en stark person(första gången jag är på din blogg) och jag tycker absolut att du gör helt rätt som står kvar med båda fötterna och visar att du är du och inte fejkar någon annan. Det där med sallad och hamburgare är en sinnessjuk grej och du gör helt rätt som går emot tonårsnojan och grupptrycket om att sträva efter det "perfekta".



Kram

2011-04-13 @ 07:33:31
URL: http://honmedviljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0