Min blogg, mina åsikter..

.. och är de något som är problem med det. så läs inte! :)

Jag är så sjukt trött på att varje blogg man går in på nu förtiden står de "smal tips" "banta såhär" "gå ner i vikt såhär" osv osv.. Jag är inte ett dugg förvårnad att folk med dåligt självförtroende får för sig att de är tjocka osv. För fyfan hur folk ser ut idag. Bantar ihjäl sig, massor med smink i ansiktet osv.

Nej jag är inte nöjd med mig kropp. Men vafan, man lever en gång! Jag vill inte tillbringa mitt liv genom att svälta mig igenom det. Imorgon kan de va försent att äta de man tycker är gott. Imorgon kan du lika gärna inte finnas, det går så läskigt fort, ibland.. Man blir inte mindre värd för att man är "stor" även fast om de är många människor där ute som har fått för sig det. Titta på mig liksom, jag är så sjukt lycklig, jag har världens bästa vänner både killar och tjejer. Jag har en pojkvänn och jag äger en kropp som inte är spinkig.

Jag tycker det är synd att vissa personen hamnar i de här sjuka tänkandet om att dom är för stora osv. Riktigt jävla synd! För när man väl är i det tänkandet, går det knappt att sluta. Jag vet så väl. I November 2009 hände en sak i mitt liv som verkligen fick mig att gå sönder, bokstavligen talat. Jag slutade äta. Jag slutade med allt. Jag bara var på jorden utan att leva. Jag åt i stortsätt ingenting på 1½vecka. Mamma och pappa märkte att något stod på tok och till slut fick dom lov att tvinga i mig mat. Åt jag inte maten dom la upp fick jag inte gå från bordet heller. Och jag är sjukt tacksam för att dom gjorde detta för mig!

Så tro mig, att sluta äta och gå ner i vikt löser ingenting. Du blir inte lyckligare av det. Du blir lyckligare när du är den du är. 9 av 10 gånger är det så. Om det nu är så att jag skulle vilja bli smalare skulle jag aldrig få för mig att banta, jag skulle börja träna. Och om man går på diet tycker jag inte är samma sak som att banta, för då äter du fortfarande. Men detta är min åsikt...

 Så stå på er brudar och ät mat för 17 gubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0