Träningstips

Jag fick en hel del bra tips utav min tränare igår som jag tänkte dela med mig till er. (Så alla vet så skriver jag inte ordagrant från hans tips, gör om dom lite grann till mina egna.) Jag vart faktist mycket mer motiverad efter att ha fått dom & det är absolut något jag ska ta och göra!

1. Köp en träningsbok
Med en träningsbok kan du lättare hålla koll på sin kropp, sin form och sin träning och det är för många en riktigt motivationshöjdare. Köp en träningsbok du tycker är snygg så blir det ännu roligare att skriva i den. Jag ska köpa mig en träningsbok faktist där ska jag skriva vad jag äter, vad jag tränat, hur länge, hur tungt, min vikt osv osv. Detta beror ju självklart helt på om jag har innebandyträning eller gymmar. Min vikt skriver jag inte upp pågrund av att jag vill gå ner i vikt, utan för att jag ska kunna ha koll på min kropp lättare. Tror detta kommer kunna vara en höjdare för mig!

2. Sätt upp mål, delmål och mät dina resultat
Skriv ner allt detta, både målen och dina resultat. Det är viktigt att ha ett syfte med sin träning för att den ska kännas menningsfull och rolig.

3. Hur sätter jag upp mål?
Du sätter upp mål på bästa sätt om du sätter upp långsiktiga mål. Med de menas att du skriver i din träningsbok tex "Jag ska komma bättre i form, i mars 2012 ska jag orka springa 5km utan paus" och så ska man ha de som ett strävande mål hela tiden.

4. Klipp ut en bild
Har du någon bild på hur du vill se ut? Något du verkligen vill göra? Och med hjälp av den kunna få mer motivation till träningen. Skriv ut eller klipp ut den och häng in den på insidan av din garderob (tex) där du ser den dagligen och bara vill ha/göra det mer och mer. (Jag kommer lägga upp mina insprations bilder i ett inlägg senare då ni kan få lite tips från mig.)

5. Ät rätt
Skippa dricka, chips, godis och framför allt alkohol! Ät vanlig mat i rätt mängder och vid rätt tidpunkter. Detta varierar helt klart från person till person och hur mycket man redan tränar och hur man är byggd i sig själv.

6. Inställningen
Inställningen är i stortsätt hela träningen. Det finns inget som heter försöka. Om du har bestämt dig, gör det!
Du ska aldrig i tänka "Jag kan inte, jag klarar inte & jag orkar inte" Bort med dessa tankar och tänkt om, tänk rätt "Jag kan, jag klarar, jag orkar" Med dessa tankar kommer du orka mycket mer. Jag har ett citat "Never give up" och tro mig, jag använder det varje gång jag har blodsmak i munnen och man känner hur hjärnan inte vill. Men vet ni vad? Im never give up! Testa dig själv och se att detta faktist stämmer!

7. "En jobbig dag"
Har du haft en jobbig dag på skolan eller jobbet och hade tänkt att gå och träna efteråt men saknar ork och lust? Gå och träna iallafall. Du kommer må mycket bättre efter du tränat och kommer vara mycket stoltare över dig själv efteråt.

8. Våga utmana dig själv
Det största felet vi som männsikor gör är att vi inte vågar testa något nytt, för att vi är rädda att vi inte ska klara av det. Istället för att ha det tankesättet tänk om, tänk rätt. Våga utmana dig själv!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0