HÅRTIPS DEL 1

Jag tänkte göra ett inlägg om mina knep och knåp om håret!
1. Skaffa riktigt balsam/inpackning.
Balsam eller inpackning är nämligen bland de viktigaste för håret som finns, det är det som gör håret tåligare, lätt borstat, glansigare osv osv. Jag rekomenderar sp repair serie för att den återuppbygger håret. Det räcker med pytte lite av båda sorterna. Jag rekomenderar också Wella's professional balsam. Denna är lite av den billigare sorten och är super bra! Den ger glansigt, lätt borstat och tjockt hår. Jag märkte skillnad redan efter första duschen. Alla ligger runt 150-200kr och finns att köpa hos salonger. En hårinpackning håller ca 1-2månader och balsam ca 1månad! Använd bara balsam i topparna, annars får du fett hår.


2. Använd ett värmeskydd även om du inte plattar/fönar håret.
Värmeskydd är bland de viktigaste för håret. Det slits även av värmen från skolan och bara av den varma luften, visste du det? Jag anbäder Bed head tigi Small talk som kostar ca 200-250kr beroende på salong osv. Jag köpte denna innan jul förra året & jag har lite mer än hälften kvar. Räcker alltså med 1-2pumpar till håret. Använd bara i topparna! Dessutom luckar den som godis, sjukt gott!

3. Sätt upp håret ofta!
Desto mer du har håret uppsatt desto mindre slits det. Jag har håret uppsatt nästan varje dag. När man ska ut är de okej att ha håret utsläppt. Annars har jag de alltid uppsatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0