GYM TIPS!

Tänkte nu ge er några personliga tips!
1. Gymma för att du vill!
Det är ingen idé att gå till gymmet och träna om du inte har någon som helst intresse för det. Du ska tycka att det är kul de du gör, de är jätte viktigt. Utan intresse blir de oftast dåliga resultat.
2. Gymma någonstans du trivs:
Om du inte trivs på ditt gym ger de inte heller något resultat och du struntar ofta i att gå dit. Jag rekomenderar friskis&svettis gym, jag har bara gymmat där i ca 3veckor & jag känner mig verkligen "som hemma". Personalen är trevlig, bra maskiner, bra med plats, fräscht både inne på gymmet & i omklädningsrummen, vilket är viktigt för mig för att jag ska trivas!
3. Lägg upp ett tränings-schema:
Det får du hjälp med om du frågar. Ofta på många gym innan man börjar gymma vill dom att man ska ha en "gyminstruktion". Det hade jag på friskis och jag tyckte det var super bra! Dom visar dig från starten till slutet. Uppvärmning, hur du gör olika maskiner, vad just du ska träna osv osv. Super bra!
4. Klä dig bekvämt:
Om jag inte känner mig bekväm i mina kläder när jag gymmer blir de oftast bara slarv också. Man måste känna sig bekväm. Jag gymmar i träningstights, sportbh & svart linne. Jag har alltid haft jätte svårt med att träna i linne förut, men jag måste säga att de är sjukt mycket lättare att gymma i ett tight linne än en stor tränings t-shirt. Du ser precis om du gör rätt eller fel, vilket är jätte viktigt. Det blir såklart extra roligt om du kläder du tycker du ser bra ut i. Så köp snygga träningskläder så du inte struntar att gå till gymmet för att du skäms över hur du ser ut.
5. Skäms inte över att du svettas!
Alla svettas och vet du vad? Jag tycker de är helt okej att göra det. Då syns det att du tar i och inte är på gymmet "bara för att vara där" utan att du fakstist gör någon nytta. Kom ihåg att dricka mycket vatten bara!!
6. Ät mat!!!
Om du inte äter efter eller innan du gymmat, behöver du inte ens gå dit. För om du struntar i att äta, ger de inget resultat heller. Maten är allt. Jag vet själv att jag inte trodde på det där först. Men de är faktist så. Ta med dig en macka eller en frukt och tryck i dig direkt efter du tränat så kroppen kan börja återhämta sig. Sedan när du kommer hem (helst innan 30min efter träningen) äter du något riktigt. Kolhydrater är super!

Jag är som sagt beroende av att träna, tycker de är fantastiskt roligt. Bland de roligaste jag vet faktist! Och jag har även börjat tyckt att de är snyggt med muskulösa kvinnokroppar, inte att man blir biffig utan att man har muskler och en fast kropp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0