svar på en fråga:

anonym: kan inte du berätta vad som hände i kalmar egentligen?

Svar:
Är tydligen flera stycken som egentligen undrar vad som hände med mig i kalmar. Trots att det var jätte längesen? Eller ja.. Iallafall några månader sen. Men jag skriver det nu så har jag det överstökat :)

Det som hände var att vi spelade match, det regnade väldigt mycket.. Jag gick hem och hjälpte till i försvaret, gick in i en närkamp där en tjej var ganska mycket längre än mig. Så jag fick antingen hennes axel eller armbåge i tinningen. Så jag ramlade ganska omgående ner i backen. Jag har inte en aning om hur länge jag låg där, men jag har hört att dom fösökte lyfta mig men att jag ramlade ihop då. Då lyfte någon/några(?) mig bakom målet (minns ingenting av det här) och låg tydligen där i nästan 30min. Det ända jag minns är att det kom någon sjukvådare och la mig på en bår. Och att jag höll på att frysa ihjäl..

Sen fick jag ligga i deras sjuktält. Jag minns att jag inte såg någonting. Allt var vitt, som om man kollade in i en stark lampa. Sen pratade dom med mig. Minns dock inte vad dom sa osv.. Jag låg tydligen där i tältet i nästan 40min, fast för mig kändes det som 5min.

Sen kom en ambulansförare och frågade hur jag mådde. Dom plockade med mig in i ambulansen. Och när dom gör det står det typ 50pers runt omkring ambulansen och kollar, helt random personer som önskade mig lycka till osv. Haha!

Sen åkte jag ambulans in till akuten, han tog puls och massa i ambulansen. Sen inne på akuten tog dom blodprover och sen låg jag i en säng i typ 2timmar och sov. Sen när jag vaknade stod det en doktor vid min sängkant och testade saker på mig.

Sen kom dom fram till att jag hade en svårhjärnskakning och att det var färdigspelat för mig den cupen. Då hade jag spelat 1½ match, så det kändes ju lyckat..

Nu har ni klart för er vad som hände i kalmar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0