Annorlunda..

Hej hallå!

Jag tänkte nu försöka förklara på ett vettigt sätt varför jag slutat blogga, typ.
Jag tyckte det var jätte roligt att blogga förut, jag gjorde 2-3-4-5 inlägg om dagen, beroende på tid, insperation och humör Jag verkligen kommer ihåg hur jag sa till kompisar "-det där ska jag blogga om när jag kommer hem eller till en dator". Jag minns hur Kissie, Paow, Dessie och alla storbloggare inspererade mig med precis allt.

Men idag, då är det helt annorlunda. Förr var min plattång mig bästavänn och mascaran med för den delen.. Och nu vill jag inte få det att låta som att jag slutat sminka mig, plattat håret osv. För det har jag inte! Utan dragit ner på det. Jag sminkar mig enbart med mascara nu förtiden. Jag plattar nästan aldrig håret. Jag orkar inte. Jag slänger oftast upp håret i en slarvig toffs. Jag plattar det nästan bara om jag ska "iväg på något" (tex på helger osv.)

Förr var det i stort sätt bara kläder, solarium, parfym, smink och skor som fanns i huvudet på mig. Då man färgadehåret 2-3gånger i månaden och det får man ju tacka fan för idag.. Då man gjorde allt för att få uppmärksamhet av den där snygga killen, eller ja av folk i huvudtaget. Det är annorlunda nu. Jag klär mig ofta i jeans och munktröja, därför för att jag inte orkar mer. Man växer ifrån de där att allt ska vara perfekt, jag påstår inte att jag är uppvuxen och mogen nu bara för jag är 15år. För jag vill inte växa upp. Det jag menar är att jag inte samma "fjortis-betende" som förut.

Jag menar inte heller att jag är en lodis som går i tovigt hår och joggins braller från 60-talet. Utan att jag helt enkelt inte är lika utseende fixerad som förut.

Då:


Då man hade kommit på att löshåret fanns och var säker på att det inte syndes. Då kammen och foundation/idiomin på läpparna var ett måste..

skäms över att se den här bilden, hur billig är man inte?! gick omkring med en tröja med händer på brösten och ett par genomskillniga leggins som man såg trosorna genom,snyggt!

då man puschade upp brösten för man tyckte det va snyggt, och foundation på läpparna, herregud..

skit i texten.. ja titta, visa bh'n!!!

gick seriöst omkring i "nörd-glasögon"

jag var egentligen värst fjortis när jag var brunett, då var verkligen foundation och kamm mina bästa vänner... ja låt bilden tala för sig själv.

Nu:




Sammanfattning av det hela med kort text:
Jag bloggar inte längre för att.
1. Jag inte har samma lust eller intresse
2. För att jag inte har något att blogga om.
3. För att det är annorlunda nu...

Vi kanske ses någon gång sen, vem vet? Jag kanske får för mig att börja blogga igen, så som förr. Ingen som vet vad som kan hända i min skalle. Inte ens jag själv. Ni kan ju kika in lite då och då ändå, för det är inte totalt omöjligt nu bara för att jag skrev detta att jag inte slänger upp ett inlägg lite då och då. Men jag vill säga att det har vart jätte roligt att blogga och att ni läst och uppskattat(eller?) det jag skrivit/skriver. Tack och hej för mig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0