Svar på tal:

Linda skriver: Hej Sanna! Jag tycker du har jätte fint hår och undrar om du har några tips till att få lika fint hår som dig? Alltså, om du kan visa vad du använder för schampoo&balsam osv.
Tack för en super bra blogg. Ha en bra dag! Hoppas på svar.


Svar: Gud vad stora krav ni har på mig, läsare.. Skoja. Tack så jätte mycket för att du gillar mitt hår.
Jag använder inget speciellt schampoo eller balsam.
Dock så använder jag 'Professional Sebastian Penetraitt' inpackning som finns att köpa hos dom flesta frisörerna för ca 200kr och jag använder den 1gång/vecka. Super bra, rekomenderas verkligen!

Tips 1: Försök platta, föna, topera, spraya osv håret så lite som möjligt. Vet att de är 'svårt' men de sliter så otroligt mycket.
Tips 2: Att använda värmeskydd är ett måste, även fast om du inte plattar håret så kan du ha i de iallafall, eftersom de är 'återuppbyddande' och blabla. Dessa använder jag;

Den till vänster använder är som en kräm och jag endast i fuktigt hår i topparna. Den i vänster är som en spray och den använder jag också i fuktigt hår där jag inte använder den till vänster. (Komplicerat de där vart, haha. Ni fattar?) Och använder den till höger även i torrt hår innan jag plattar de, fast inte för mycket räcker med 2sprut för annars blir håret lätt fet.

Tips 3: Ät mycket vitaminer. Jag äter speciella 'hårpiller' som funkar awesome.

Finns att köpa på typ såna där hälsokost butiker för ca 200kr.

Sist med inte minst, tips 4: Använd silekondroppar. Dom stärker håret, gör så de inte blir slitet och så de blir lent. Finns att köpa mellan ca 50 - 300kr. Dock har jag ett par super billiga, men dom funkar super bra dom med. Jag använder 'Gliss Hair Repair'.
Detta vart ett väldigt långt och ointressant inlägg för vissa. Men livet är bra orättvist ibland.. Ska gott göra mig till er andra, om ni kommer med förslag hur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0