Svar på en kommentar:



Svar: Oj.. Tack så jätte mycket Gabriella! Blir verkligen jätte glad utav att du tycker det.

Om mitt självförtroende. Nej jag har aldrig haft bra själv förtroende.. Men jag har börjat accepterat mig själv mer och mer på sistonde. Jag har haft en hel del problem med att göra de förut.

Jag har aldrig förut vågat erkänna detta såhär öppet, men jag tar tag i min krage och gör de nu. Under 2månader led jag utav ätstörningar då jag var riktigt sjuk. Både fysiskt och psysikst. Jag åt inte mer än en macka om dagen (om ens det.) Jag drack bara vatten. Jag fick för mig att jag skulle bli vegitarian, att mjölk var sjukt äckligt för att de luktade illa. Jag gick under den tiden ner ca 13kg. Och mina föräldrar fick tvinga i mig maten, om jag inte åt fick jag inte gå från matbordet eller utanför dörren. Vilket jag är sjukt tacksam för idag att dom gjorde för mig. För många nätter låg jag vaken och bara glodde upp i taket. Vissa dagar kände jsg för att slå ihjäl någon och andra bara för att skratta tills tårarna rann. Helt sjukt..

Det var ju självklart något i huvudet som inte stämde på mig. Jag gick under denna tid mycket till kuratorn och skolsyster då dom också stöttade mig i detta. Men mycket stöd fick jag utav mina egna vänner. Kommer ihåg att bland annat Putte, Felicia & Therese. Tvingade i mig mat många gånger. Jag har aldrig sagt detta förut..

Men jag är sjukt tacksam för att ni hjälpte mig genom denna tid.. Jag vill inte ens tänka tanken på hur jag kunde sett ut nu om ingen hade brytt sig om mig och lagt sin dyrbara tid på just mina problem.

Detta var mer än ett halv år sedan och jag ska säga er att jag inte kommit upp i den vikten jag hade innan mina ätstörningar än och då äter jag mig proppmätt minst 1gång om dagen.

Men till frågan om jag har några tips, ja det har jag!
Du måste börja acceptera att alla ser olika ut, men tänk såhär.. Att i någons ögon ser man bra ut. Men är utseendet egentligen allt? Förut brydde jag mig mer om mitt utseende än vad jag gör nu. Tro mig, utseendet är bara ett "plus i kanten" men come on. Börja acceptera att du föddes till den personen du är idag. Att det finns någon/några som faktist älskar dig för den du är. Det är en underbar känsla/tanke.

Så helt enkelt, acceptera att du är just du och var stolt över dig själv. Om någon försöker trycka ner dig så lyft på hakan, sträck på dig och gå med bestämda steg därifrån. Positiva tankar och skit i dom som försöker trycka ner, dom är bara avensjuka..

Sedan stå inte framför spegeln och titta allt för länge. Utan stå där så kort tid du behöver. Då slipper du komma på saker som du inte gillar hos dig själv.

Lycka till tjejen och hoppas mina råd/tips hjälpte dig lite iallafall. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0