Happy new year

Nyår igår med alicia & putte, det började med att min teletonkich hamnade i toaletten. & funkade inte igår, men nu funkar den igen! :) Jag kan förklara hur det gick till; Jo alicia hade gått & ätit. Jag skulle gå på toaletten, men fönstret var öppet på toa'n så ´jag skulle sträcka mig över toaletten & stänga det. Precis när jag sträcker mig hör jag att något "Plop";ar ner i toaletten kollar ner & får se mobilen ligga där, fick panik tog upp den i en fart på 100km/h & plockade ut batteriet, minneskort, simkort osv. Svärde en lång ramsa & gick & hämta putte som stog utanför. Det första hon gjorde var att skratta (y) Hon hämtade alicia, jag tog med en hårblås upp & blåste den torr. Den funkade fortfarande inte. Hade den på alicia's element i kanske 2timmar, på högsta värme. Efter 2timmar, testade jag igen & den funkade, jag skrattade & sjööng; Min teletonkich funkis, min teletonkich funiiiiiss igahn" Sedan vart det frid & fröjd. Ganska mycket damp med monster & cider. Tolvslaget skålades med Champain, vi gick sedan ut på bron med cider & tomtebloss! (JÄTTE TOMTEBLOSS!) Det var så kallt ute så vi fick inte igång dom med en vanlig tändare, sprang över till grannen & lånade deras maschall. Sedan vart det att springa up på bron med tomtebloss i hand & sjunga "happu new yeeear, and a werry good x-mas time." Något liknande. Innan dom slocknade så sa jag & alicia våra nyårslöften & släppte ner dom i älven, medans dom "brann".  Jag kan lova att jag var

top 10 i Sverige på att göra en snöängel, för det gorde jag 00:02. Sen vart det hämta cidern som vi stält lite längre bort, in & kolla film. Barnhemmet, till er som inte sett den, SE DEN! Den är då den klart bästa "skräckisen" jag sett, någonsin. Somna gjorde vi runt 5kanske. Jag & putte skulle bädda om sängen minst 4ggr, medans Alicia dampade av trötthet. Sedan när vi äntligen lagt oss & släckt, somnade dom båda. Medans jag låg & lyssnade på putte som snarkade. Surt nog orkade jag inte väcka henne, så låg vaken kanske en halv timme till & lyssnade på hennes DJUPA andetag. Sen fick det vara nog, jag väckte henne trotts att hon sov så sött. När jag äntligen somna kändes det som jag sov 1timme & sedan vaknade utav att putte låg & glodde på mig. Hon sa att kl var 12 & jag somnade sedan om men vaknade av att hon snarkade & hade tagit täcket. Var ingen idé att börja bråka då kändes det som, kunde lika gärna vara vaken. Efter mycket om & men så gick jag & putte på toan. När vi kom tillbaka hade Alicia ÄNLTIGEN vaknat. Då vi gick ner & åt frukost runt 1 halv 2. Orkade verkligen inte göra någonting idag så jag ringde pappa så han kom & hämta mig & Putte. När jag väl kom hem städade jag hela rummet trotts denna natt & allt liknande. Var faktist otroligt duktigt gjort av mig tycker jag. Städade i ca 2½ timme. Det var väl behövligt, har städat ur garderoben. Någon som är intresserad av kläder? Finns inga fel på dom, men jag är lite som jag är ibland. Tröttnar på kläder efter typ 2-3månader & då köper jag nya. Sån är jag & det är något man får vänja sig med, även fast om putte typ dampar som bara den på att jag är sån. Hur som helst har jag nyss kommit ut ur duschen, första duschen 09! Jag vet inte, men det känns som om detta kommer bli ett bra år, bättre ön någonsin förut. Det hoppas jag verkligen på, jag skulle behöva det. Men jag har då iallafall lovat mig själv att bli mycket bättre i skolan & hänga med mer. + Att jag måste ha det dära himlans omprovet i tyska. Eftersom jag sket fullständigt att plugga till det när vi hade det egentligen, bra gjort av mig, Jag vet! Försesten har jag köpt ny jacka, eller ja mamma köpte den såklart! Det vart en svart dunjacka från stadium. Inte så speciell. Ska nog till falun imorgon med syrran & shoppa lite. Jag ska hur som helst köpa nya skor & ny tröja & lite mer saker. Träning imorgon eftermiddag & sen vet jag inte vad jag ska hitta på, just nu känns det som om jag skulle kunna sova 3dygn i sträck utan att vakna en ända minut. Fast det är klart, kanske är för att jag knappt sov inatt.  På bilden ser ni hur jag såg ut igår, inget speciellt liksom. Har även bytt namn på Bdb för dom som är intresserade så heter jag nu; Jordgubb3-n, kom inte på något bättre & orkade inte heta det jag hette innan. Men nu ska jag följa med pappa & hämta pizzan, höhö. Ett av mina nyårslöften var att gå ner i vikt. Det börjar bra iaf ;D Men ni kan alltid slå en pling på min lur som är nu för hoppningsvis ren & fin efter badet! 073-6944066
© Sannabarrsäter


Kommentarer
Postat av: Putte

HAHAHAHAHAHAH.

2009-01-01 @ 18:11:12
Postat av: TRES!

sanna jag är verkligen intresserad av kläder! :) <3

2009-01-04 @ 19:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0