min dag som sjuk,

Det var längesen de var så otroligt skönt att sova, ända till klockan ringde jag kände mig som en spagetti. Muskler&leder värkte, huvudet dunka & tänderna hacka. Jag började fundera på vad jag hade gjort för att vara värld detta? Stängde av klockan som pep & tjöt i huvudet på mig. Mamma kom in med vatten & sa att jag såg ut som ett lik & att jag skulle stanna hemma idag. Löd & somnade om. Vaknde senare utav ett konstigt ljud, gick upp & kolla vad de var, titta in i tvrummet, köket, mamma&pappas rum, sist & även minst toaletten. Samtidigt som jag stod i dörren & tittade in på toaletten. *PLIIIIIING* Jag hoppade upp som en exploderad tomtat & vände mig hastigt om, tror du inte att postgubben står där i dörren & kollar in? Jo såklart, jag får panik eftersom jag endast har trosor & BH på mig, greppar en handduk. Men tomat rött ansikte öppnar jag dörren & gissa vad? Postkillen är assnygg! Jag dör. Han skrattar. Efter att vi har tittat på varandra ett tag säger han; Ni har fått ett paket? Eller de kanske är din pappas? För jag har svårt att tro att du är Niklas Barrsäter. Jag svarar med ett kort MH, Han räcker mig en penna & dum som man är säger man tack & tar paketet & pennan & stänger dörren. Han öppnar den igen & säger att jag inte fick pennan utan ska skriva på en lapp. Jag skämms ännu mer, skämdes så mycket så det kändes som jag velade flyga till Mars. Jag skrev mitt namn & sträckte honom pennan, Han skrattade & sa hejdå. Stängde sedan dörren & jag sprang in på rummet & la mig under täcket en bra stund. Minst 1timme låg jag där innan jag vågade gå upp igen, men denna gång hade jag mer kläder på mig! Jag sprang till TV utifall jag hade mer oväntat besök. Slog på den & satte mig bekvämt ner i soffan med täcket över mig. Sappade ett bra tag innan jag hittade det som passa, Postis Per. 8Avsnitt av Postis Per på en dag, det kunde inte bli bättre. Jag satt i soffan & njöt & skratta, tänkte tillbaka till gamla sommarnätter då jag just sett, Postis Per med en del töser. Sen kom min söta far hem med Agnes, de var längesen Thai mat var så gott. Han åkte direkt tillbaka till jobbet. Jag tittade då på 2avsnitt av Top Model. Men orkade inte se mer så jag läste SO:n istället, jag läste dom där 20sidorna 6gånger på 1timme. Snacka om att jag kan det utantill! Nu ska jag duscha & sen läsa SO:n 1gång till så jag är riktigt säker tills imorgon, för då ska jag till skolan! Men jag nås som alltid på mobilen, (mp)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0