dagar, huller om buller.

Jag har inte hunnit skriva på länge, men jag kan ta allt på samma inlägg.

Måndag:
Vaknade skapligt sent kvart över 6, gjorde mig i ordning gick till bussen. I skolan disikerade vi bläckfisk på Bioligin, jag åt inte nått mer den dan. Jag trodde jag skulle spy, allvarligt talat. Usch! Efter skolan följde Sannasundström med mig till stan för jag skulle klippa mig, de vart väl bra fast kort.. Sedan efter jag hade klippt mig, drog vi till knuten efter mycket om & men. Träffade Jens & Hjäte, tror jag dom hette? Var inte där speciellt länge, jag tog bussen till löket & Sanna åkte hem. På Löket vare slappt så jag ringde pappa & han kom & hämtade mig. Åkte hem en sväng. Jag gjorde mat, strips & korv, vad annars? Sen gjorde jag Teknik läxan som jag skulle ha gjort redan för 2veckor sen. & Jag surade riktigt mycket över den, onördigt att lägga ner min dyrbara tid på något så världelöst. Frågan var: "Hur såg den första datorn ut & hur är dagens datorer uppbyggda idag?" Vem bryr sig om de? Onördig information, onördigt att lägga ner tid, onördig fråga, onördigt med teknik i huvudtaget. Det är min åskit om de hela, plus att min dator vart jätte seg för jag fick lov att ladda hem "Openoffice" & de tog mycket plats & gjorde min dator otroligt seg, tack för den rent utsagt gubbe! Jag hatar teknik, usch. Anledningen till att jag gör de är för att min lärare är konstig, inte bara konstig utan allmänt störd, på ren svenska. Vi kommer jämt försent till gympan för han vägrar låta oss gå när vi slutar, & sen får vi skäll utav Camilla för vi är sena & får sedan prickar, såna gillar vi! Efter kanske 1timme när jag äntligen gjort klart den där förbannade läxan.

 Åkte jag & pappa till inter sport & beställde mig en ny klubba, så funderar på om jag ska ha kvar den gammla eller sälja den, vad tycker ni & det bror ju på om någon är intresserad? Det är en Zone 369, 31flex & soft+ blad, 91cm lång. Bytt gräppe 1gång sen jag köpte & är ca 2-3månader gammal. Släng en kommentar om du är intresserad.

Tisdag:
Drömde världens sjukaste dröm. Jag & Pappa var ute & åkte bil förbi rätt pris i den rondellen, pappa sa: "här är det faktist 50" & gasade förbi en gubbe. Men precis då kom det utkörandes en bil från höger sida som körde rakt in i oss, på den högra sidan satt jag & fick smällen. Vaknade senare på sjukhuset med brutet ben, 1punkterad lunga, axen urled & lite skrapsår i ansiktet. Jag fick stanna på sjukhuset i ca 1vecka, sen "gick" jag till skolan. Där Gib & Tia satt på en bänk & Tia sprang fram till mig & fråga hur det var, svarade att de kunde vart värre men att jag överlever. Sen skulle jag till lektion men stannade utav att Isac kom & berättade att han hade hört vad som hade hänt & var glad att jag var oskadd, han sa även att de hade hänt mycket på 1vecka. Jag tänkte inte mycket på det mer utan gick på lektion. Efter lektionen gick jag ut & där kom Filip Sandström. Filip berättade att han också visste vad som hade hänt & var glad att de inte var allvarligare, eftersom de redan hade hänt tillräckligt på skolan när jag hade vart borta, jag fattade ingenting? Varför sa alla sådär? Sen kom Putte, hon såg helt förstörd ut, hon kramade om mig & sa att hon älskade mig tusen gånger om, jag undra vad som hade hänt? Hon börja förklara sakta: Jo, när du krockade var de många som sa att du kanske jag inte skulle överleva (& de var ju sant, eftersom jag hade haft såna allvarliga skador) så då hade Felicia inte orkat med smärtan utan, hängt sig på Löket på toaletten, den som upptäckte henne var Isac. Putte hade även sett henne hänga där. Jag började stor gråta, klarade inte av att stå upp, de benet som jag kunde stå på vek sig dubbelt, jag kände hur mycket jag velade bort från detta. Jag kände att jag ville till ett svart mörkt rum & stanna där, tills någon kom & sa att Felicia lever. Men där jag satt på golvet satt jag i många timmar, ambulansen kom eftersom jag var i koma eller vad det heter. Jag var där fast ändå inte, i andra tankar som ingen annan kunde bryta. Jag hamnade på sjukhuset i ännu 3veckor. Efter de gick jag ännu till skolan, fast var inte som förut. Utan annorlunda tyst & så gott som osynlig. Velade inte vara med mer.. När jag kom hem från skolan, gick jag in på toaletten tog från nagelsaxen & skar mig rakt över armen, detta var inte första gången jag skärde mig, men den sista. Allt vart svart & jag vaknade utav klockan som ringde.
Jag var förstörd när jag vakna, innan jag insåg att det var en dröm & det var jag otroligt glad över. Skolan idag var chill, lite damp med Carlsson & Therese. Innebandy matcher, tittade på alla & råkade glömma bort musiken... Sånt som händer, :) Efter skolan kom mamma & hämta mig, sen åkte jag Tiah Alicia Michan mamma Karin Emilia & Basse till ÖB & vidare till Willy:s. Pappa kom & hämta mig på Willy:s & vi åkte till BK för att äta. MUUUMS, vad gott det var! Nu när jag kom hem gjorde jag Engelska läxan & ska sen plugga på SO-provet tills på fredag. Gud vad ordentlig jag har blivit när de gäller skolan, skärpt till mig riktigt orentligt, solt över mig själv! Nej nu ska jag fortsätta med den där himla Teknik läxan eftersom jag inte är riktigt klar.
© SB

Kommentarer
Postat av: tres

jag kanske är intresserad ! :) vad kostar klubba? aja vi snackar om dt i skolan lr smsa när du ser det här vetja :)

pusssssen

2009-02-08 @ 16:15:22
URL: http://jagelskarfotboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0