fjeko - har en åsikt!

jag har setat här å tänk väldigt länge nu. alla vill ju vara "smala, fina, perfekta, snyggaste håret....." å allt de där? men lyssna på det här:

om alla vore smala, hade den "perfekta kroppen" med smala lår å vader, små fötter, små höfter, smalt ansikte å allt. hur roligt skulle de vart egentligen? om alla hade snygg kropp, då skulle man förmodligen inte tycka den var snygg? men för de andra liksom, varför måste den "perfekta kroppen" just vara smal? de är ju inte fin när man är pinnsmal å när man har lite skinn över då klagar alla på att dom har "fett" snälla nån, fett är inte skinn? så sluta klaga. varför egentligen, sluta äta "pizza, hamburgare" å allt sånt som man älskar? för att man tycker man är tjock? snälla.

alla var fina, ingen var ful. hur lätt skulle de inte vara då å få den man vela ha?
inte speciellt svårt. men snälla någon, alla är fin på något sätt i någons ögon iallafall. jag tror inte att alla jordens 9miljader (eller hur många de nu finns) tycker lika dirket?

perfekta, snälla de är ingen, men många är väääääldigt nära.
men ingen är perfekt, å då menar jag ingen. å de kommer aldrig någonsin någon bli heller. 100% fel fri, är omänskligt. visst, en del är perfekta i en dels ögon. men dom blir aldrig 100% perfekta för de?

snyggaste håret, rakt, lockigt, blondt, svart, brunt, rött, långt eller kort..
allt va de kan vara. visst de finns många idag som har riktigt snyggt hår. men alla har ju olika åsikter? men de är lika här, alla vill ju ha snyggt hår? men de finns ju alltid något i ett hår som är snyggt? (okej, här finns de undantag men ja..) tex olika personer passar i olika hår. kan ni se en mörkhyad i askblondt hår? de skulle inte vart så snyggt i mina ögon iallafall (ta inte illa upp ni som har de, men jag säger bara min åsikt om de hela.) lockigt hår är så sjukt fint, på vissa å en del lockar. Putte tex hon passar sjukt bra i lockigt hår? medans, jag ser ut som en pudel. de är så olika från person till person.

men de jag försöker säga är:  varför har utseéndet så stor betydelse egentligen!? jag skulle aldrig kunna vart med någon som jag tyckte var sjukt fin/söt/snygg.... om hon/han var skit taskig? insidan, tjejer å pojkar. varför glömmar man bort den så ofta? den som egentligen har den största betydelsen, de är ju trotts allt insidan ni känner? de är allt för många som glömmer bort den. jag säger liksom, man lever bara en gång? så varför inte ta vara på de livet? ÄT Å DRICK DE NI GILLAR. ni blir ju inte mindre älskade bara för ni äter normalt? ni blir knappats fetare heller? om ni tränar så är de lugnt. strunta i vad alla andra tycker å tänker? acceptera er själva för den ni är, ni har trotts allt födds till den å då är de meningen att de är du! så just därför:


har ni eran efterlängtade bild när jag har glasögon, för jag har bestämmt mig för att jag ska börja acceptera mig själv nu.. /fejkO

Kommentarer
Postat av: Putte

Fint skrivet, tack för att du tycker jag passar i lockigt hår :) Men det gör du med!

Du var asgullig i glasögon, jag lovar! :)

2009-08-13 @ 21:27:09
URL: http://putteandersson.blogg.se/
Postat av: Ebba

bra text sannna! :)

2009-08-13 @ 21:40:47
URL: http://yyoghurt.blogg.se/
Postat av: carlsson

texten är helt rätt! du har verkligen rätt sanna, och du passar i glasögon! :)

2009-08-13 @ 22:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0