10 saker som snurrade i mig när jag var liten

som ni knappast visste om mig
1. när jag var liten trodde jag att de satt små människor i radion, så jag bruka mata dom med brödsmulor genom att antingen lägga dom i cd-spelarn eller trycka i dom i högtalarna. vaddå hur skulle jag kunna veta bättre!?
2. jag gjorde mycket hyss när jag var liten, tillexempel: satte korv på köksfönstret för jag trodde jag var lotta på bråkmakargatan å kissade i pappas skor.
3. jag har vart nära att dö 2-3gånger. först så när jag hade micoplastma var jag så svårt sjuk så jag hostade sönder å hosta blod, tappade luften när som helst å så. en gång när min syster skulle lära mig simma i mallorca i havet, vilket slutade med att pappa kom springades. å jag lekte på tågrelset å de kom sedan ett tåg.. varför var allt de där farligt förstod jag inte då, fattade inte varför mamma var så himla upprörd å krama mig så hårt?
4. jag tuggade på mammas linser (linser, istället för glasögon.) för min dagmamma sa att man kunde äta linser, såklart menade hon frukten lins men.
5. jag älskade mer än allt att bada å sova på pappas mage.
6.. jag har alltid varit motorintresserad jag fick styra en grävmaskin alldeles själv när jag var 4år sedan dess var de de coolaste jag visste.
7. varför mamma jämt tjata om att jag absolut inte fick känna på vår öppna spis lockor när de var eld där inne å för säkerhetens skull skulle jag inte göra de annars heller. men jag vart ju såklart så himla nyfiken på varför jag inte fick göra de. så jag fick bara lov att testa, jag brände upp hela handen å varade å blödde riktigt mycket tror jag hade de där såret kvar i 5-6månader..
8. varför min mormor just var min mormor, jag var så rädd för henne. för jag tyckte hon hade så stor rumpa.. (snäll jag är. haha.)
9. jag minns att när jag skulle lära mig dyka sa min syster att jag skulle göra de från diskbänken innan man började i vattnet. vilket jag gjorde å slog mig i huvudet å börja blöda.
10. sist men absolut inte minst, jag undra ofta varför man drack just mjölk, vatten å allt sånt där? så en gång när jag skulle hjälpa mamma å städa drack jag ajax sen fick jag hicka å hickade bubblor, då tyckte jag de var skit roligt å drack mer, mamma vart riktigt förbannad å förklara att de var farligt att dricka ajax. men jag brydde mig inte om de? jag skulle blåsa bubblor så jag drack lite till. :)

bilkvalitén suuger..
/fjekO

Kommentarer
Postat av: Ebba

HAHAHHAHAHA.

jag skrattade åt varje mening!

JAG DÖR!

2009-08-18 @ 20:12:25
URL: http://ebbaagren.blogg.se/
Postat av: Putte

då är vi två ebba!

HAHAHAHA.

2009-08-18 @ 20:42:58
URL: http://putteandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

lins är ingen frukt

2009-08-19 @ 11:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0